Spørsmål
Bilhold & service
Hva inngår i garantien på VOYAH FREE?
VOYAH holder en høy standard på sine biler og har derfor gode garantier.
- Garanti bil: 5 år / 100.000 km
- Garanti lakk: 3 år
- Garanti mot gjennomrustning: 12 år
- Garanti batteri: 8 år / 160.000 km
Nybil- og batteripakkegarantien gjelder avhengig av hva som inntreffer først.
Hvor mye koster og hva inngår i serviceavtalen på VOYAH FREE?
Du kan velge blant tre forskjellige serviceavtaler:
– nivå 1 for kr 6.990,- (2 år/30.000km)
– nivå 2 for kr 17.990,- (4 år/60.000km)
– nivå 3 for kr 34990,- (4 år/60.000km)
Hva de forskjellige serviceavtalene inkluderer kan du lese mer om her.
Hvordan er serviceintervallene på VOYAH FREE?
Serviceintervallene på VOYAH FREE er følgende:
– nivå 1: 2 år eller 30.000km*
– nivå 2: 4 år eller 60.000km*
– nivå 3 (utvidet): 4 år eller 60.000km*
*Disse er avhengige av hva som inntreffer først, antall år eller antall km. Hva de forskjellige serviceavtalene inkluderer kan du lese mer om her.
Hvorfor skal jeg velge serviceavtale fra VOYAH?
Med VOYAH Service avtale har du får full kontroll på dine service- og vedlikeholdsutgifter, og du kan føle deg trygg på at arbeidet utføres av kun medarbeidere som kjenner VOYAH, og i henhold til VOYAH sine spesifikasjoner, og ved bruk av originale deler. Les mer om serviceavtalen vår her.
Hvor kan jeg foreta service på min VOYAH?
For service anbefaler vi autorisert VOYAH-verksted – finn ut mer om serviceavtalen her. Når det gjelder garanti må reparasjoner gjennomføres hos et autorisert VOYAH-verksted. Les mer om garanti her.
Hva er Fri start-forsikring?
Ingen biler kan registreres før de er forsikret. Før vi kan utlevere din nye VOYAH må derfor bilen være forsikret. Det har vi løst med VOYAH Insurance sin «Fri start» levert av If. Vi tilbyr gratis forsikring de første 30 dagene etter bilen er registrert til alle eiere av en VOYAH. Da har du god tid til å ta stilling til hvilken forsikring du ønsker på din nye VOYAH. Velger du VOYAH Insurance vil du etterhvert få tilgang til denne via din innloggede side på voyah.no og i VOYAH-appen.
Hva skjer etter Fri start-perioden når forsirkingen er ferdig?
Under «Fri start»-perioden vil du få informasjon om hvilke mulige forsikringsløsninger du kan velge mellom etter endt periode fra VOYAH Insurance levert av If.
Har du spørsmål rundt «Fri start» eller andre forsikringsløsninger kan du gjerne ta kontakt med If på [email protected], ringe +47 21 49 24 00 eller besøke IF sin nettside for mer info.
Hvordan vil temperatur og miljø påvirke rekkevidden på din VOYAH?
Om vinteren vil det naturligvis være noe kortere rekkevidde, da bil og batteri påvirkes av flere faktorer som for eksempel luftmotstand ved høyre fart på motorvei, rullemotstand i snø og kuldegrader.
Hvilket språk er bruksanvisningene til bilen på?
Bruksanvisningene i bilen er på norsk. Gå til bruksanvisning. Etterhvert vil den også være tilgjengelig på engelsk.